dimarts, 15 d’abril del 2014

Provant, provant...CUPCAKES DE VANILLA I MACADÀMIA AMB XOCOLATA BLANCA

L'altre dia, xafardejant pels blocs dolços que corren per la web, vaig anar a parar al fenomenal bloc del "CUPCAKES A DIARIO" amb les seves boniques fotos (que quan miro les meves quasi ploro...) i el títol de l'última entrada em va captivar: "Cupcakes de vainilla y macadamia con mascarpone...". 

Immediatament al meu cap em va venir la deliciosa terrina de gelat del Häagen-Dazs i no vaig poder evitar salivar d'allò més...això s'ha de provar!!!

Doncs aquí em teniu, pensant en aquests pastissets dia i nit....sóc fatal!! jajaja.






Llavors van sorgir els problemes. La recepta original finalitzava la recepta amb un glacejat de mascarpone i nous de macadàmia, amb el que havies d'utilitzar pasta de macadàmia i gelespessa o instagel que es veu que serveixen per espessir la crema i que quedi millor. 

Total, que vaig tocar de peus a terra i vaig veure que no seria pràctic comprar aquests pots per fer 12-14 cupcakes. Ja ho veieu, em va venir un moment de lucidesa. També vaig pensar que hauria d'amagar els pots a algun lloc perquè si el Marc (la meva parella) s'enterava que havia comprat dos pots sencers per fer una recepta...tindria algun que altre problemilla jijiji.

Així que em vaig plantejar el problema i vaig decidir que canviaria lleugerament l'acompanyament de la recepta i així va quedar:

CUPCAKES DE VAINILLA I MACADÀMIA AMB GLACEJAT DE XOCOLATA BLANCA (12 cupcakes)
Per la massa:
2 ous
100g sucre blanc
60ml oli d'oliva
130g farina
1 cullereta llevat
125g mascarpone (en crema)
1 cullereta de pasta de vainilla (NOTA: aquesta si que val la pena tenir-ne un pot, s'usa molt i dona un gust de vainilla a tot...mmmm...)
40g nous de macadàmia

Passos a seguir:
Precalentem el forn a 170º i col·loquem les càpsules al motlle.
Tamisem el llevat i la farina i reservem en un bol.
Trossegem les nous, però penseu que no volem farina, volem trossets perquè es notin al mossegar-la.
Batem els ous i el sucre i llavors anem afegint l'oli de mica en mica, a velocitat mitja-baixa.
Afegim el mascarpone i seguim batent.
Anem afegint la farina cullerada a cullerada, batent a velocitat baixa, fins que es vagi integrant.
Per acabar, afegim les nous trossejades i remenem amb l'espàtula o la cullera fins que es barregi bé tot.
Repartim la massa per les càpsules, com sempre fins allà uns 2/3 (bé, feu el que pugueu!) i enfornarem uns 20 minuts. Sabrem si estan cuites clavant un escuradents i mirant si surt sec.
Al retirar del forn, passats uns minutets, les retirem del motlle i les col·loquem damunt una reixa perquè s'acabin de refredar.

Pel glacejat de xocolata blanca: (font de Escuela de cupcakes
250g mantega sense sal
250g sucre glas
1 cullereta d'extracte de vainilla
1 cullerada llet semi
100g xocolata blanca

Passos a seguir:
Fonem la xocolata blanca al bany maria.
Col·loquem tots els ingredients excepte la xocolata blanca en un bol i batem durant un minut a velocitat baixa. Vigileu perquè el sucre tendeix a volar i us quedarà la cuina com un paisatge d'hivern...tot nevat!
Quan el sucre ja estigui, més o menys, integrat, podrem augmentar una mica la velocitat durant uns 5 minuts, fins que sigui cremós.
Afegim la xocolata blanca fosa i remenem durant un parell de minuts més.

Decoració:
Jo vaig optar per la boquilla per excel·lència de cupcakes: 1M. Faig intentar fer la forma de rosa (des del mig, en posició vertical, cap enfora) i llavors vaig ratllar per sobre algunes nous. Com a toc final vaig col·locar una nou de macadàmia sobre de cada una.

Aquí teniu la foto. Del procés, aquesta vegada anava tan emocionada que no me'n vaig recordar de fer fotos...ho sento!


A veure si us animeu a provar-les i ja m'explicareu!!

1 comentari:

Amb l'opció de "nom i URL" podeu posar el vostre nom i deixeu en blanc el URL, així sabré com us dieu!! Gràcies pels vostres comentaris!!