dijous, 3 d’abril del 2014

ESPERANT EL BON TEMPS...MOJITO!

Ens queden dues setmanes perquè el cole pleguin, per tant, està sent una setmana de controls, notes, avaluacions,...buuufffff....ok, necessito una estona de descentrament total i com que porta tot el dia plovent i sortir a córrer no és una opció....pensarem en pastissets!!! jajaja.

Així que aquí em teniu, mirant els llibres nous i recordant que encara tenia pendent penjar l'última recepta que vaig fer: CUPCAKES DE MOJITO!!

Buscava una recepta relativament lleugera per després de la calçotada (dic "relativament" perquè no sé jo si un cupcake pot arribar a ser lleuger...) i em va venir al cap una paraula clau: MOJITO!! Vaig començar a buscar receptes i receptes de cupcakes de mojitos fins que, finalment, vaig trobar la que em va convèncer a la web MOMENTO CUPCAKE.




Va ser un gran èxit!!! Crec que va sorprendre molt als que la van menjar i sobretot per la combinació de l'àcid de la lima, amb la dolçor de la menta i el reregust del ron blanc... de debò, de debò, proveu-la que us encantarà!!

Aquí us deixo la recepta i a veure si us animeu!!

CUPCAKES DE MOJITO (14 cupcakes)
Per la massa:
150g mantega (a temperatura ambient)
190g sucre blanc
2 ous
1 cullareta extracte de vainilla
2 cullerades ron blanc
1 llima (volem el suc i la pell ratllada)
190g farina
2 culleradetes de llevat
80ml llet
Unes quantes fulles de menta

Passos a seguir:
Precalentem el forn a 165º i col·loquem les càpsules als motlles.
En una cassoleta posem la llet amb les fulles de menta i ho calentem fins que arrenqui el bull, llavors ho retirem i ho deixem reposar, tapat, durant uns 15 minuts. Passada aquesta estona, ho colarem apretant les fulles amb una mà de morter per tal de extreure toooooot el suc que hagin xupat. Ho reservem.
Batem la mantega i el sucre fins que arribi a ser una massa cremosa i després anem afegint els ous, un a un, esperant a que s'hagi integrat bé el primer per tirar el segon.
En un bol a part, barrejarem la vainilla, el suc de la llima, la pela ratllada i el ron blanc.
Afegirem aquesta barreja a la massa anterior i remenarem.
Tamisarem la farina i el llevat (recordeu que és molt important per no trobar grumolls!!) i també el tirarem a la massa. Barrejarem per integrar-ho tot.
Finalment, tirem la llet removent només una mica per tal que tot s'integri.
Omplim les càpsules fins allà 2/3, més o menys i les enfornem durant uns 25 minuts.

Quan obriu el forn feu la prova de l'escuradents i si surt sec, ja estan a punt.
Les deixarem uns minuts als motlles però després els traurem i els deixarem acabar de refredar damunt d'una reixa.

Per pintar els cupcakes:
2 cullerades ron blanc
4 fulles de menta

Un dels aspectes que em va cridar més l'atenció és que es pintessin els cupcakes, però suposo que és per donar més importància al gust del ron blanc i de la menta.
Calentarem el ron amb les fulles de menta en una cassoleta, a foc lent i sense que arrenqui el bull. Quan estigui calent pintarem la part de sobre de les cupcakes amb un pinzell.

Per la crema de formatge:
Jo vaig utilitzar dos terços de la recepta original i en vaig tenir prou, de fet, me'n va sobrar una mica i tot!!
300g de formatge per untar fred (tipus Philadelphia)
90g sucre glas
60g mantega (a temperatura ambient)
1 i 1/4 cullereta suc de llima
1 i 1/4 cullerada ron blanc 

Passos a seguir:
Barregem el formatge amb la mantega fins que s'integrin.
Després afegim la resta d'ingredients fins a aconseguir una barreja cremosa.

Decoració:
Per decorar-les vaig utilitzar la boquilla 1A, la que vindria a fer la "caca de l'Arale" (perquè ens entenguem!! jaja). Per donar-li el toc estiuenc vaig posar diferents complements de cocktails. Us deixo la foto per si voleu alguna idea!!

Espero que les proveu perquè a mi em van sorprendre molt i em van agradar moltíssim!!

Bon profit!!!




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Amb l'opció de "nom i URL" podeu posar el vostre nom i deixeu en blanc el URL, així sabré com us dieu!! Gràcies pels vostres comentaris!!