diumenge, 10 de maig del 2015

Dolçor al màxim exponent...CUPCAKES DE PLÀTAN I DOLÇ DE LLET!

O cupcakes de Banoffe tal com diu la recepta del llibre Postreadiccion.

Un dia vaig veure a l'instagram de la Bea Roque que parlava d'aquest llibre i, fidel als seus comentaris, vaig entrar ràpidament a l'Amazon i vaig comprar-lo (un llibre més per la col·lecció!! jiji). Estèticament ja és una monada perquè té les pàgines trocalades, i a l'interior és molt interessant perquè té un munt de receptes diferents i, fins i tot, dos exemples de taules dolces. Em va encantar!!

I entremig de tot això, una recepta que pels seus ingredients em va enamorar: magdalena, plàtan i dolç de llet!!!! Ummmmm.....brutal!!

La primera imatge que em va venir al cap va ser el meu pare amb un plàtan, sucant-lo en un pot de dolç de llet a la cuina d'amagat de la meva mare (sucre per la vena total!! jajaja). I vaig decidir que l'havia de fer tard o d'hora!

I aquí en teniu la prova!!
Mmmm...per favor que bones!! I de fons podeu veure el llibre de Postreadiccion.
Vaig aprofitar per fer-la quan venien uns amics del meu germà a casa, però sobretot guardant-ne un parell pel meu pare perquè sinó podia tenir morros durant uns dies...jajajaja.

Doncs aquí va la recepta pels amants del dolç...

CUPCAKES DE PLÀTAN I DOLÇ DE LLET 
(O BANOFFEE)
(Recepta del llibre de Postreadiccion)

Ingredients per la massa:
200g mantega a temperatura ambient
200g sucre
1 pessic de sal
1 culleradeta vainilla
4 ous
200g farina
6g llevat
70g xocolata trossejada

Passos a seguir:
Calentem el forn a 175º i preparem el motlle amb les càpsules.
Batem el sucre, la sal i la farina fins a obtenir una massa blanquinosa i esponjosa.
Batem els ous separadament i els anem afegint a la mescla de mica en mica però a màxim velocitat.
A continuació tamisem la farina i el llevat i l'afegim fins que la massa sigui homogènia.
Afegirem la xocolata i barrejarem amb una espàtula.
Posem la massa dins les càpsules. Només omplim 2/3 del total.
Enfornem durant 15-20 minuts i comprovem si ja estan fetes clavant un escuradents i mirant si surt sec.

Ingredients pel farcit:
200g dolç de llet
1 plàtan madur

Passos a seguir:
Aixafem el plàtan amb una forquilla i hi afegim el dolç de llet.
Amb l'eina de treure els cors de les pomes, buidem el centre de les cupcakes i guardem el trosset de dalt per fer de tap.
Amb una cullera o una mànega, omplim el centre amb la salsa i col·loquem el tap.

Ingredients per la crema de formatge:
150g mantega a temperatura ambient
300g sucre glas
40g plàtan madur triturat
150g formatge crema (tipus filadelphia) ben fred

Passos a seguir:
Batem la mantega amb el sucre i el plàtan triturat fins que la crema empal·lideixi i es vegi cremosa.
Afegim el formatge a poc a poc i batim a velocitat baixa.
Col·loquem la crema dins la mànega i la deixem reposar a la nevera perquè agafi consistència.
Amb la boquilla 1M (la meva preferida i tot un clàssic que sempre queda bé) decorem les cupcakes.

Finalment, vaig intentar fer caure una mica de salsa per sobre les cupcakes amb una forquilla.

Semblen impressionants, però la millor part és que SÓN impressionants...
A posar-se les botes!!!

Val, ho reconec, les gotes de salsa no em van sortir gaire...però són igual de mones!! :)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Amb l'opció de "nom i URL" podeu posar el vostre nom i deixeu en blanc el URL, així sabré com us dieu!! Gràcies pels vostres comentaris!!